Digitalisering verbetert menselijk contact

Op de jaarlijkse Connect Meeting Corporaties van Hofmeier zijn de aanwezigen geïnspireerd om digitalisering bij Woningcorporaties optimaal toe te passen. Sectormanager Corporaties Peter van Gilst start met de constatering dat de sector zich op een kantelpunt bevindt. Digitale oplossingen zijn bepalend in de creatie van klantwaarde én leiden overduidelijk tot kostenbesparing.

De eerste gastspreker Rico Leemreijze van SmartR pleit voor maximaal digitaal: slimme toepassingen bieden kansen om diensten te verbeteren. Corporaties mogen uitdagende en concrete ambities neerzetten en de organisatie transformeren om naar deze nieuwe ambitie toe te werken.


Na de pauze krijgt Steven van Belleghem binnen enkele minuten de toehoorders op het puntje van de stoel met zijn presentatie: When digital becomes human. Met zichtbaar enthousiasme duidt hij de nieuwste ontwikkelingen in digitale toepassingen en vertaalt hij dit naar de dienstverlening van corporaties. Digitaal wordt (is) steeds meer "mobiel" en "machine learning" is de belangrijkste ontwikkeling. Klanten willen extreem eenvoudige en sterk gepersonaliseerde toepassingen.

Door digitalisering daalt de frequentie van menselijk contact en daarmee wordt de kwaliteit van dit contact veel belangrijker. Het onderscheid wordt gemaakt met passie, creativiteit en empathie. Computers personaliseren, maar mensen maken het persoonlijk; een goede combinatie van mens en machine leidt tot een optimale klantrelatie.

Tijdens de afsluitende netwerkborrel in Theater Aan de Slinger werd juist de persoonlijke mens tot mens relatie aangehaald. De branchegenoten onder elkaar praten verder over de invloeden van digitalisering binnen de sector, onder het genot van een hapje en een drankje.

Hieronder een kleine impressie in beeld van deze succesvolle bijeenkomst in Theater Aan de Slinger in Houten.



« Terug